Algemene Voorwaarden

In company opdrachten

- Opdracht en uitvoering

De aanpak en invulling van een opdracht wordt in samenwerking en overleg met opdrachtgever op hoofdlijnen vastgesteld. De concrete invulling hiervan wordt door de trainer gegeven naar eigen professioneel inzicht, waarbij het bieden van maatwerk aan een betreffende groep of een specifieke situatie het uitgangspunt vormt.

 

- Opdrachtbevestiging

Na goedkeuring van een opdracht, danwel schriftelijk of per mail  gaat opdrachtgever akkoord met de hierin vermelde afspraken, tarieven en de algemene voorwaarden voor incompany opdrachten. Wanneer uiterlijk twee weken voor aanvang geen akkoord is gegeven op de opdracht, behouden wij ons het recht voor om de uitvoering van de opdracht uit te stellen.

 

- Betaling

Tenzij anders is overeengekomen, versturen wij na de opdrachtbevestiging en voor aanvang van de uitvoering van de opdracht een factuur voor de volledige uitvoering van de opdracht. Indien opdrachtgever de betaling niet binnen de betalingstermijn heeft voldaan, behouden wij ons het recht voor om, na herinnering, de uitvoering van de opdracht uit te stellen en de wettelijke rente in rekening te brengen.


- Verschuiving

Verschuiving van geplande uitvoeringsdagen is kosteloos tot vier weken voor de geplande datum of data. Bij verschuiving binnen vier weken voor aanvang wordt 25% van het uitvoeringstarief voor betreffende data in rekening gebracht. Uitvoering van een opdracht na het verstrijken van de geplande datum, zal te allen tijde binnen een jaar na het akkoord van de opdrachtgever plaatsvinden.

 

- Verhindering van de trainer

Opdrachten worden in principe uitgevoerd door de in de opdrachtbevestiging vermeldde trainer(s). Indien een trainer door ziekte of overmacht niet in staat is de opdracht uit te voeren, zullen wij voor een vervangende en gelijkwaardige trainer zorgen.

 

- Vertrouwelijkheid

Informatie over de organisatie van opdrachtgever en de deelnemers is vertrouwelijk. Zonder toestemming van opdrachtgever brengen wij hierover niets naar buiten. Wel kunnen wij de naam van opdrachtgever gebruiken als referentie om nieuwe opdrachtgevers een beeld te geven van onze opdrachtgevers.

 

- Auteursrecht

Op alle door ons verstrekte materialen zoals offertes, modellen, syllabi, hand-outs, rapporten en dergelijke rust het auteursrecht en het recht van intellectueel eigendom. Het is daarom niet toegestaan deze materialen te tonen, in gebruik te geven of te vermenigvuldigen, tenzij anders overeengekomen.

 

- Eigendomsrecht

De eigendomsrechten voor verstrekte materialen tijdens of voorafgaand aan een training liggen bij de deelnemers indien het gehele totaalbedrag van de opdracht is voldaan. Het eigendomsrecht over het cursusmateriaal is strikt voor eigen gebruik, het auteursrecht zoals hiervoor beschreven blijft onverminderd bestaan.  

 

- Klachten

Klachten of ontevredenheid over (een aspect van) een opdracht dient u binnen twee maanden na afloop van de training schriftelijk aan ons kenbaar te maken. 


- Corona

In verband met Corona worden onze trainingen ook online verzorgd, zodat de trainingen te allen tijde doorgang vinden. Trainingen op onze locatie gelden de RIVM richtlijnen. Trainingen die op locatie plaatsvinden dienen eveneens de RIVM richtlijnen in acht genomem te worden.